HOME
where my virtual life begin

 
MADE byMAYA
sewing makes me happy

 
ABOUT
tweet of my life

 
DOT.COM
internet addiction

 
GALLERY
my collections

 
 

Band di KSSR
Thursday, January 17, 2013
Posted on 10:07:12 AM | 4 Comments

Salam. Lama tak duduk sini. Eh! dah tahun baru rupanya...
Oklah. Saje nak borak-borak.

Semalam dapat keputusan keseluruhan band untuk Elman masa dia Tahun 2. Dalam sistem KSSR ni, tak guna ABC dah. Main guna Band pulak, B1 sampai B6. So, semalam, kitorang refresh balik pasal Band ni. Maka encik suami pun berceritalah. Macam ni ceritanya.


Katakan subjek tu pasal makan.

Band 1 maksudnya budak tu dah tau apa itu makan. Makan adalah bila kita masukkan sesuatu ke dalam mulut dan telan.

Band 2 maksudnya budak tu dah tau makan tu apa, dan faham dengan maksudnya.

Band 3 maksudnya budak tu dah boleh makan. Eh. Macam senang je nak dapat band 3 kan. Hahaha..

Band 4 maksudnya, makan dengan tangan kanan, di meja makan dan duduk atas kerusi.

Band 5 pulak maksudnya, semua yang di atas dan boleh baca doa sebelum dan selepas makan.

Dan yang tertinggi dalam kelasnya, Band 6, maksudnya, lepas buat semua yang atas tu, dia boleh siap basuh pinggan.

Itulah lebih kurang analoginya.


Jadi, soalan saya pada suami saya adalah: macammana nak relate dengan subject Maths pulak?

Jawapan suami saya, kalau dah basuh buku tu, kira dah band 6 lah. Wahahaha.. biasa lah, kitorang memang suka bagi soalan-soalan manja.

Untuk cikgu-cikgu KSSR yang terserempak dengan artikel ni, mohon betulkan kalau tersalah ya. Tapi yang pasal basuh buku tu kitorang main-main je.

Bye dan jumpa lagi!

Rujukan:


Corat-Coret, Anak-anak Kita, Kisah Saya | 4 Comments
 

ja says ...
  oooohhh.. baru paham. basuh buku maya?

Reply | Posted on 1/17/2013 3:50:07 PM
 
maya replies ...
  hahaha.. hai ja!

kalau basuh buku, buleh dapat band 6.
hehe..

Reply | Posted on 1/17/2013 6:53:19 PM
 

wani says ...
  oww mcm tu,saya baru tahu huhu

Reply | Posted on 1/19/2013 12:12:08 PM
 

Cikgu su says ...
  Sebagai cikgu Math...sangat terseksa nk bagi apa pun band pada murid!!!
#stress# kesian cikgu2 sek menengah!

Reply | Posted on 2/8/2013 11:20:01 PM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 11 + 1 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2014. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server