HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

Rumah dan Halaman
Thursday, December 08, 2011
Posted on 7:05:03 AM | 13 Comments

Ok. Hari ni saya mahu bercerita pulak tentang rumah di kampung saya. Bersama-sama dengan cerita apa-apa yang ada di halamannya.

Kenapa saya suka rumah saya?
Sebab dia best!

Rumah yang saya duduk sejak umur 3 tahun. Yang asalnya cuma yang kat tengah tu. Dan yang terakhir sudah keluar sayap kiri dan kanan, dah macam kapal terbang rupanya :)

Inilah tempat susah senang kitorang. Tempat berteduh dari hujan panas. Tadah air hujan luar rumah untuk mandi. Tadah air hujan dalam rumah bila atap bocor. Tapi sambil main air hujan luar rumah. Seronoknya lah!

Ini halaman depan rumah, dari pandangan bawah kononnya.
Ok. gambar-gambar ni semua saya curi dari FB adik saya. :D

Dan sawah padi adalah di sekeliling rumah saya.

Kerengga. Nampak jer kecik ni. Sekali dia ngap, tahulah rasanya.
Tapi biasalah, nak panjat pokok kena berani.

Sang penghisap madu.

Bukan main bergaya lagi ayam jago ni posing sebelah pokok nenas. Walaupun ayam betina banyak, tapi ayam jago kena ada satu jer. Dah nama pun bapak ayam, terima jer lah.

Ini pulak namanya burung wak-wak. Tak tau apesal nama dia macam tu. Mungkin sebab dia bunyi wak! wak! kot? Sedap juga kalau digoreng.

Boleh nampak tak enggang dua sejoli tu?
Bertenggek atas pokok kuini yang masa kecik-kecik dulu saya suka panjat tu.
Sangat comel! :)

Macam dah banyak sangat pulak gambar nih.
Lain kali saya sambung lagi, ya!


Corat-Coret, Kisah Saya | 13 Comments
 

mashamzah says ...
  oooo..kg awak kg nur amina ye...saya tahu kat mana....bila tgk swah tu macam kat kg saya..tapi saya dok area kg,bukannya swah..kg saya dekat sk datok manan..salam perkenalan

Reply | Posted on 12/8/2011 7:11:54 AM
 
maya replies ...
  salam perkenalan mas.
oh dok datok manan ke.. dekat sgt tu.. dulu saya selalu lalu situ kalau ke tg karang.. lama gak dah tak lalu.. dulu asal balik kg je mmg lalu.. :)

Reply | Posted on 12/8/2011 11:38:11 AM
 

Sha says ...
  cantiknyer pic kampung kak Maya :)

Reply | Posted on 12/8/2011 10:21:58 AM
 
maya replies ...
  tq sha :)
pemandangan kampung memang selalu cantik kan..

Reply | Posted on 12/8/2011 11:38:54 AM
 

noen says ...
  waaa...sukenya tgk kg dia..er rumah tu bukan rumah nur amina ke???hehe

Reply | Posted on 12/8/2011 10:57:36 AM
 
maya replies ...
  haha noen.. bukan bukan..
rumah nur amina jauh sikit.. dalam 1km dari rumah ni..

Reply | Posted on 12/8/2011 11:39:48 AM
 

wani says ...
  waaawww kampong depa bestnyeee....sgt cantikkk
sgt memukaooo
mesti cam malas ja bil adok kat sana....best nyaaaa

Reply | Posted on 12/8/2011 12:29:34 PM
 
maya replies ...
  haha! betul betul!
memang macam malas je bila syok duduk2 menikmati keindahan & angin sepoi2 bahasa tu...

Reply | Posted on 12/9/2011 8:44:03 AM
 

twins of faith says ...
  salam,
would like to invite you and your readers to biggest islamic family festival. For more info please visit http://my.twinsoffaith.com/

Reply | Posted on 12/8/2011 12:44:26 PM
 
maya replies ...
  w'salam..
thank you for the invitation :)

Reply | Posted on 12/9/2011 8:45:06 AM
 

Sue says ...
  Kak Mayaaaa...huuuu..makin menggamit rindu nak balik kampung ni.
Lupaa la..akak kampung mana ya..Sue Sungai Panjang..heee

Reply | Posted on 12/8/2011 1:49:14 PM
 
maya replies ...
  hehe...
bestkan duk kampung...
kampung saya sawah sempadan.. tapi sekarang rumah tu dah kosong, dah tak duduk situ lagi.. sekarang kat sg yu..

Reply | Posted on 12/9/2011 8:46:19 AM
 

cheq sue says ...
  Maya, best nyer tgk kampung awak....rasa sgt tenang dan penuh dgn memori....Saya suka rumah kampung tepi sawah macam tu....

Reply | Posted on 12/29/2011 12:39:26 PM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 13 + 9 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server