HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

rupanya tg karang pun ada mee udang banjir
Monday, April 12, 2010
Posted on 1:32:39 PM | 12 Comments

selama ni saya dok telan air liur jer lah bila orang sebut mee udang banjir. almaklumlah suami saya dan saya sendiri bukan jenis yang rajin jalan-jalan cari makan. kalau ade, ade lah.. kalau takde, tak rajin nak cari sampai dapat. tapi dok lah terliur-liur. padan lah muka kan.

sekali tu semalam bila rina datang ke kampung saya, suami dia pulak cerita pasal mee udang banjir di tg karang. terus tanya mak, ade ke mee udang kat tg karang? mak kata ada, di batu 9. tu pun pernah nampak je, tak pernah singgah.

petang tu kami ronda di batu 9. sempat tanya kakak yang tengah lepak petang-petang kat depan umah dia di batu 9, tentang lokasi mee udang banjir. oh! rupanya di batu 10. ok. kedepan sedikit.

hahaha! gambar semua sama jer padahal.
saja nak letak banyak-banyak.

jumpa! betul-betul tepi jalan di sebelah masjid batu 10. walaupun nasrun (suami rina) kata itu bukan kedai mee udang yang dia pernah makan, tapi boleh jugak lah. sedap giler okeh. harga pun murah. lepas ni boleh datang lagi bila balik kampung.


Corat-Coret, Makan-makan, Travelog | 12 Comments
 

Myza says ...
  Aduhai... menyelerakan sungguh.
Slruupp, meleleh lak air liur ;p

Reply | Posted on 4/12/2010 3:14:15 PM
 
maya replies ...
  hehehhe... sila-sila cari mee udang lepas ni..

Reply | Posted on 4/12/2010 3:18:16 PM
 

rina says ...
  kalau tak sedap mana mungkin licin giler pinggan saher (suami maya). adoiiii dah terliur lagilah.

Reply | Posted on 4/12/2010 3:16:25 PM
 
maya replies ...
  itulah kan.. jarang-jarang suami ku ittew makan sampai pinggan licin begitu.. tapi masalahnya ni bukan pinggan.. ini mangkuk! huahuahua..

Reply | Posted on 4/12/2010 3:17:56 PM
 

Zura says ...
  Dapnya nampak! Mai ari tu masa aku gi interview usahawan kat Sabak Bernam tu aku makan mee udang sedap gilos, udang menimbun, kat tepi laut kat Bagan Nakhoda Omar. Ko penah gi sana tak? Aku 1st time gi sana tak sangka ada tempat jual mi udang punya sedap camtu...uih...kecur babe!

Reply | Posted on 4/12/2010 4:04:51 PM
 
maya replies ...
  aku tak pernah pegi bno tu.. jeti ke kelong kan? hihi.. kelong pun tak penah pegi padahal.. :D

Reply | Posted on 4/13/2010 12:16:25 AM
 

sue says ...
  Haa..haa..sue yg sllu balik ke sg. besar lalu sana pun tak tau ada mee udang..Sedap tu kak..nampaknya balik kali ni kena ajak hubby pi carik ni..Kat bt 10 ya..tq kak 4 da info..heee

Reply | Posted on 4/12/2010 4:26:48 PM
 
maya replies ...
  a'a kat bt 10.. tepi jalan je senang nampak.. sedap tau..

Reply | Posted on 4/13/2010 12:16:58 AM
 

zu_e9 says ...
  alaaaaahaaaaiiii mee udang...sedapnnya nengok..
banjir btui udang nya...hihi..
nk p mkn mee udang kt sg dua la hujung mggu ni..
allaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaiii......mee udang..

Reply | Posted on 4/12/2010 11:45:54 PM
 
maya replies ...
  huwaaaa!!! siannya.. pi cari cepat.. pernah dengar kat sg dua.. tapi tak tau kat mane sg dua tu.. kakaka..

Reply | Posted on 4/13/2010 12:17:38 AM
 

TTM says ...
  Hadoii Maya...

Dok telan air liur je tgk mee ni..dah la peminat mee tegar..aiseyy, mana nak cari ni?

Reply | Posted on 4/13/2010 6:56:21 AM
 

adah says ...
  me udang kat tg karang yg satu lg tuh rasanya tepi jalan besar sebelum nak sampai sekolah keb parit 4 tu. saya kalau blk kg selalu nampak tp x penah singgah sbb sama ada ramai org atau tutup.. hehe.. tp teringin gak nak cuba

Reply | Posted on 4/13/2010 10:31:21 AM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 13 + 5 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server