HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

ikan huru-hara
Sunday, January 31, 2010
Posted on 8:05:08 PM | 10 Comments

akuarium tu asalnya tenang. dengan kebanyakannya ikan gapi. jadi, sebab tenang sangat, ingat nak bagi ceria sikit, letaklah ikan yang aktif sikit.

tambahlah 10 ekor ikan lain. ikan tiger namanya.

sekali jadi huru-hara ada.

ikan gapi duduk kat atas tu kadang-kadang berenang laju ketakutan bila sesekali dikejar ikan tiger.

ada juga ikan gapi yang terkedek-kedek, sudah kehilangan ekor.

memang huru-hara jadinya. dah nama pun tiger.



Corat-Coret, Ceritus, Kisah Saya | 10 Comments
 

aku_tulip says ...
  sian ikan gapi tu....sape yg bersalah nie maya...heheheh

Reply | Posted on 2/1/2010 8:17:28 AM
 
maya replies ...
  adooiii.. huhuhu..

Reply | Posted on 2/1/2010 10:09:23 AM
 

azie mylt says ...
  poor guppies.. mmg sesetengah ikan x leh dicampur adukkan. for guppies mebi maya bole campur ngan ikan platy (byk kaler gaks). tp kak azie lebih prefer anak2 ikan kap/koi (yg slalunya dijadikan makanan ikan2 besar) yg dijual rm1.00 for 10 ekor tu.. this ikan very active, suka sgt berenang2 non-stop. tp ikan ni bole membesar, dah besar.. campak masuk dlm kolam laa.. he he he..

Reply | Posted on 2/1/2010 10:03:38 AM
 
maya replies ...
  itulah.. tapi sebab ada 1 tu jer akurium.. dok sama.. malam tadi jer dah mati lebih 20 ekor.. huhu.. sian.. dah sampai ajal..

a'a.. semalam ade nampak anak ikan tu.. tokei tu pun ada cakap pasal tu, tapi sebab takde kolam kat rumah ni, tu yg tak beli tu (hahha.. padahal entah2 ikan2 tu pun mati belum sempat besar). cepat besar tak anak ikan tu kak?.. kat sg buloh tu, ada kedai ikan baru sebaris ngan restoren taqwa, dia kata 15 ekor singgit...

Reply | Posted on 2/1/2010 10:13:07 AM
 

azie mylt replies ...
  yg dah 20 ekor mati tu yg mana ? guppies ? npk gaya maya bela ikan tiger tu jer laa.. he he he..

anak2 ikan koi/karp tu bole jer letak dlm akuarium, pernah gaks dulu kak azie letak dlm balang kat opis.. http://mylittletouch2.blogspot.com/2006/06/therapy.html x de laa cepat sgt dia membesar pun. erkk kedai baru..?? restoren taqwa tu exceli kat mana, kui kui kui..

Reply | Posted on 2/1/2010 11:57:33 AM
 

maya replies ...
  a'a.. 20 ekor dah mati.. ade 40 ekor semuanya.. tengok ler berapa lama gapi tu buleh surviv.. huhu.. dah nama pun tiger kan.. memang ler membaham kerjanya..

haha.. restoren taqwa tu kat belakang the store.. a'a memang tokei tu suh letak kat akuarium pun.. cuma bila beso nanti tak tau nak letak mana... macam ler tere sangat jaga sampai buleh hidup lama.. haha....

Reply | Posted on 2/1/2010 3:31:28 PM
 

zu_e9 says ...
  sian kt gappi tu..huhuhu...
jd mangsa lak dia...

Reply | Posted on 2/1/2010 10:17:10 AM
 
maya replies ...
  :( sian kan..

Reply | Posted on 2/1/2010 3:32:51 PM
 

rina says ...
  cuci bersihnya akuarium ko...

Reply | Posted on 2/1/2010 1:39:04 PM
 
maya replies ...
  kat umah aku ada orang rajin bersihkan akuarium. kat umah ko takde ke?

Reply | Posted on 2/1/2010 3:33:17 PM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 5 + 5 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server