HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

amen tiga
Friday, October 30, 2009
Posted on 1:37:08 PM | 13 Comments

pagi tadi, dia kata, dia amen tiga. si mama ni pun layan lah..
oohhh.. ni lah amen tiga?
suka betul dia.
ni amen tiga. sambil tunjuk-tunjuk diri dia.

bila dah siap mandi, menangis-nangis nak baju amen tiga.
mana mama nak cari baju amen tiga pagi-pagi ni?
mama bagi t-shirt warna pink dengan seluar.

nangis-nangis dia tak mahu.
nak amen tiga. nak amen tiga.
bagi t-shirt lain pun tak mahu.
abang pun dulu takde baju amen tiga, dik.
mana mama nak cari?

si mama pun pergi punggah laci yang ada baju lama abang.
tak banyak pun. ada 2-3 pasang.
ada baju dengan gambar kapal korek.

tanya dia, ni boleh?
punya suka muka dia.
ni amen tiga ni. amen tiga ni.
cepat-cepat nak pakai baju.
fuh! nasib baik diterima.

dalam kereta nak ke sekolah, siap nyanyi-nyanyi lagi.
amen tiga. amen tiga.
sampai sekolah, tunjuk pada cikgu.
ni amen tiga ni.

*amen tiga = ultraman tiga.


Corat-Coret, Anak-anak Kita | 13 Comments
 

rina says ...
  amen tiga yang kena sumpah oleh gergasi menjadi jentolak...

Reply | Posted on 10/30/2009 2:57:44 PM
 
maya replies ...
  hahaha... betul betul..

Reply | Posted on 10/30/2009 6:23:51 PM
 

wannur says ...
  alalala....comeynyeee....nak amen tiga..

Reply | Posted on 10/30/2009 3:13:16 PM
 
maya replies ...
  hehe..

Reply | Posted on 10/30/2009 6:25:30 PM
 

diesha says ...
  oo amen tiga tu ultramen 3 yer..ermm baru paham(lambat kan..hihi)..

..maklumlah..dalam umah saya cerita tu antara cerita yang diharamkan..hahaaa

Reply | Posted on 10/30/2009 5:29:53 PM
 
maya replies ...
  haha.. ni pengaruh kawan2 kat neseri lah ni.. kat umah mane ade amen tiga pun..

Reply | Posted on 10/30/2009 6:26:04 PM
 

kui says ...
  hahaha, penat pk apa amen 3.. sib baik tak mintak baju superman yang siap ada kain kat blkg tu...(dulu aku ada tau)..haha

Reply | Posted on 10/31/2009 7:19:55 AM
 
maya replies ...
  hahaha... kalau hat ade kain kat belakang tu, abang dia ade dulu... x sakit pale pk nak carik baju ape... haha

Reply | Posted on 10/31/2009 8:39:48 AM
 

wani says ...
  lawak betoi ,ingatkan amin doa lepas semayang tu ,rupanya atomen tiga.hadoiii maafla na, auntie lambt pickup.hahaha

Reply | Posted on 10/31/2009 2:00:42 PM
 
maya replies ...
  haha.. wani..
melly memang pelat sikit bila bercakap..
sebab ada 'tiga' bahasa baku tu, mama dia paham lah jugak..

Reply | Posted on 10/31/2009 3:09:21 PM
 

hanis says ...
  hahahaha lawak melly. nasib amen tiga bulldozer di terima...selamat!

Reply | Posted on 10/31/2009 2:07:12 PM
 
maya replies ...
  haha.. tu laa pasal..
kalau tak, cara kekerasan dah..
hahaha..

Reply | Posted on 10/31/2009 3:08:22 PM
 

nidji says ...
  punya la intrested nak tau amen 3... otromen rupanya, kui kui kui

Reply | Posted on 11/9/2009 10:56:42 AM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 20 + 9 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server