HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

bunga
Saturday, June 06, 2009
Posted on 1:22:04 PM | 2 Comments

saya tak berapa reti, minat, suka dalam hal menanam bunga. saya cuma suka tengok dan berharap ianya ada di halaman rumah saya tanpa berbuat apa-apa. hahaha...

ok lah.. ok lah.. sebenarnya bunga-bunga saya banyak mati selepas saya melahirkan melly dan saya jarang-jarang melayan bunga. pada saya melly terlalu comel untuk saya tinggalkan pergi membelai bunga-bunga tu semua. kenapalah tulisan saya selalu tersasar-sasar akhir-akhir ni. oh baru saya teringat, sebab saya dah asyik sangat dengan mesin jahit rasanya. sebab tu saya jarang-jarang berada di halaman rumah.

inilah bunga-bunga yang tinggal.


asal usul bunga ni jauh. berasal dari tg malim dan dibawa adik saya ke kampung dan setelah berkembang biak, saya bawanya ke rumah saya.

berasal dari rumah makcik saya dan dibawa ke rumah mak saya di kampung, dan akhirnya tiba di halaman rumah saya jua. tapi sudah hampir pupus di rumah saya. ini saki baki terakhir. takpe. banyak lagi di rumah mak saya kalau mahu.

lama juga pokok bunga ni nak menjalar naik ke bumbung. saya suka baunya dan saya baru saja tau namanya bunga harum malam. eerrkk..

ini pula bunga yang paling mudah hidup di halaman rumah saya. tak payah tanam pun hidup. di cabut-cabut di tebas-tebas pun masih hidup. jadi, saya relakan sajalah.. si bunga lalang.

yang ini bunga jiran saya.. hahhaha.. sebab bunga saya tak banyak, boleh kan tumpang bunga jiran sebelah?


Corat-Coret, My Garden, Photography | 2 Comments
 

Myza says ...
  Wah... cantiknya bunga... skil ambil gambar Maya pun ada kelassss. Jeles nih... dahla pandai menjahit, pandai ambil gambar pulak. Turunlah ilmu sikit

Reply | Posted on 6/7/2009 10:03:11 PM
 

maya says ...
  tq myza..
haha.. amik gambar ni, ilmu memang tak seberapa... setting semua tuan punya camera yg buat.. saya tinggal klik klik jer.. kalau tak suka hasilnya, suh tuan punya adjust balik.. hahaha...

Reply | Posted on 6/8/2009 12:14:30 AM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 16 + 6 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server