HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

kawan baik saya rupanya seorang selebriti
Thursday, April 23, 2009
Posted on 8:18:52 PM | 8 Comments

memang saya tak pernah sangka dia seorang selebriti. baru minggu ni saya tahu.

bukan sebab dia tak terkenal. seantero dunia orang kenal dia. tapi, menjadi saya memang agak di bawah tempurung.. tahu yang luar-luar saja dan jarang nak ambik tau yang dalam-dalam kecuali kalau memang saya nak tahu. habis dalam tanah pun saya korek.

ok. berbalik kepada cerita kawan saya seorang selebriti tadi, lepas saya dapat tahu, maka saya pun cari cd ceritanya di kedai yang paling hampir dirumah saya, iaitu kedai online m.ybi.ttorr.ent. dan malam tadi saya berkesempatan menonton sampai pukul 2 pagi. takpe, saya dah biasa tidur lambat akhir-akhir ni.

pertamanya saya sukakan cara video tu diambil. angle dia. warna dia. scene dia. memang sangat menarik. dan yang paling kagum sebab filem ni dibuat pada tahun 2001. bayangkan betapa tuanya kawan saya tu sekarang. tapi takpe, sebab dia seorang selebriti, usia tu yang menjadikan dia lebih cantik dan matang.

ceritanya sangat comel di mana kisah-kisah lucu yang pelik dikumpul bersama. mengisahkan seorang budak perempuan comel yang tak ada kawan dan adik-beradik menjadikan dia sangat kreatif dengan cara dia sendiri. dia tunjukkan betapa hidup ni sebenarnya sangat simple cuma orang yang saja-saja jadikan ianya sangat kompleks. saya suka endingnya.

itulah kawan saya, Wan Amelie Poulain, yang sangat merendah diri walaupun beliau seorang selebriti, sampai saya pun tak tau. (saja tak linkkan sebab takut dia marah kalau nuffnang dia menyala)

nota kaki: sekarang saya tahu kenapa orang suka sebut si polan si polan, rupanya diambil sempena nama selebriti terkenal ni - Poulain mengikut lidah orang kita


Corat-Coret, Fiction, MJ | 8 Comments
 

niena says ...
  Okay la tu. Maya pun ape kurangnye!! Selebriti memang kawannye pun selebriti. So akak nak join jadik selebriti tu la kena la berkawan dgn maya nie?? :)

niena
http://me-niena.blogspot.com/

Reply | Posted on 4/23/2009 9:05:35 PM
 

maya says ...
  akakkkk!! saya pun selebriti ke? hahaha.. buleh masuk abp.bh tahun depan..hahahah.. taklah kak.. akak salah orang kot.. saya bukan seleb yg tu.. muka je lebih kurang.. pelanduk 2 serupa orang kata.. hehe.. (tiba2 teringat kuiz2 kat fb.. errkkk)

Reply | Posted on 4/23/2009 9:28:45 PM
 

Wan says ...
  Ish ish ish.. anak sapee la yg tak sedor diri mengaku dia Amelie Poulain tu kan.. adoii.. nanti tak pepasal ada org kata anak sapeee la tu tak sedor diri mengecas nak jadi anak bukan melayu.. ish ish ish...
(kan dia tulis dalam braket bukan nama sebenar, harap maklum)? hehe

Aku tgk masa bila ntah, macam masa tu Luqman belum lahir lah, suka sangat watak AP tu, sungguh comels

Reply | Posted on 4/24/2009 7:38:09 AM
 

rahma says ...
  apa tajuk movie dia tuh...??? mcm pernah dengar nama tuh la...

Reply | Posted on 4/24/2009 7:59:27 AM
 

maya says ...
  wan,
eh.. aku citer pasal AP nama sebenar. yg memang anak mat saleh. bukan yg bukan nama sebenar tu. :P
take it easy my fren.. gurau2 di hari jumaat.. ceritanya comel.. tapi agak 18sx (cara-cara nak suh orang tengok citer ni pasni... heheheh)

rahma,
ceritanya bertajuk Le fabuleux destin d'Amélie Poulain. saya tak pernah dengar sampai saya jumpa yg bukan nama sebenar...

Reply | Posted on 4/24/2009 8:25:30 AM
 

rina says ...
  cd untuk aku satu...

ropernya aritu aku terjah umah selebritilah ek... kalu tau camtu kompem aku mintak dia otograph kat baju aku dah... adoiii rugi lambat tau...

Reply | Posted on 4/24/2009 8:40:45 AM
 

iamja77 says ...
  hahahahhaha.. aku sungguh bangga mempunyai kawan selebriti juga.

Reply | Posted on 4/24/2009 3:43:01 PM
 

maya says ...
  rina,
sila buat sendiri.. tutorial ade kat blog ja.. nak yg lebih detail ade kat tuuutttttt... hehehhe.. memang ler ko rugi sbb sama macam aku tak tau dia tu selebriti..

ja: bangga tahap dewa dewi

Reply | Posted on 4/24/2009 5:24:40 PM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 14 + 2 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

© My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server