HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

berhati-hati di jalan raya
Friday, March 06, 2009
Posted on 11:30:07 PM | 3 Comments

saya belum sampai lagi di simpang padat tu. mungkin lagi dua atau tiga kali lagi lampu merah. perjalanan memang lembab. saya dengar radio. perlahan. selebihnya saya teringat zip-zip yang baru saya beli. dan butang-butang coklat. ya, saya sekarang dah ada butang coklat. ok butang plastik biasa saja. tapi saya suka. saya beli di kedai nyonya yang selalu saya pergi. mungkin bila-bila saya boleh guna. saya mahu sampai ke rumah cepat.

saya di selekoh bila tiba-tiba saya nampak objek berterbangan di atas. tinggi. kasut. ya itu kasut. siapa yang main baling kasut di remang senja dan di tengah jalan raya yang lembab tu? bila kasut jatuh ke bahu jalan, saya nampak satu jasad berguling, juga ke tepi jalan. jasad itu terkujur di dalam semak. tapi saya masih nampak. sipi-sipi. diam tak bergerak.

orang di kedai makan berhampiran menuju ke situ. ada kereta parking ke tepi. dan motor juga berhenti. saya nampak sepasang suami isteri, mungkin. menyalahi sesama sendiri. mereka cuba menggerakkan sekujur tubuh. tapi tetap begitu. tidak bergerak.

kereta saya mula bergerak ke depan. dan selepas selekoh, saya nampak motor yang hampir berkecai. saya nampak bumper kereta yang dah tercabut di tepi jalan. saya nampak lampu kereta yang juga berkecai. dan saya berhenti di situ.

hati saya kata, bertenang. tapi saya tak dapat nak halang mata saya mengintai dari cermin sisi. untuk terus melihat apa terjadi. mujur dah tak nampak lagi. kepala saya mula rasa pening. mulut saya mual.

selepas lampu hijau, kereta saya meluncur perlahan. sambil saya menelan-nelan air liur. saya perlu berhati-hati. tiba-tiba saya rasa tidak ada apa yang perlu saya kejarkan. biarlah saya bayar ot lebih di kedua-dua neseri anak saya pun. tidak ada apa yang perlu saya kejarkan. duit boleh dicari.


Corat-Coret, Kisah Saya | 3 Comments
 

azie says ...
  Maya nampak eksiden depan mata ekk? ...mesti x tentu hala time tuh kan....? penah gak terjadi waktu azie dlm perjalanan balik kelantan raya haji arituh....huhuhu..ngeri tul...

Reply | Posted on 3/7/2009 9:24:38 AM
 

rina says ...
  aku yg baca ni pn berkerut2 dahi... terasa mcm berada di tempat ko smlm... kalu aku pn mesti dh x tentu hala dibuatnya...

Reply | Posted on 3/7/2009 12:09:16 PM
 

maya says ...
  betul.. jadi tak tentu hala.. tadi lalu lagi tempat kejadian, moto remuk tu ada lagi kat situ...

Reply | Posted on 3/7/2009 5:03:06 PM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 8 + 5 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server