HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

masih adakah keringat, kalau tempat kerja berhawa dingin?
Tuesday, March 03, 2009
Posted on 12:48:14 PM | 5 Comments

setiap kali elman tengok tv dan saya menjahit, elman akan menjerit.

"mama ni bisinglah."
"mama diamlah."
"mama tak payah jahit lah. bisinglah!"

macam-macam lagi.

biasanya saya akan buat tak dengar. dan elman akan kuatkan tv.

suatu hari, elman tengah khusyuk tengok tv. saya menjahit. macam biasa elman akan jerit.

"bisinglah mama ni.. hisshhh..."

saya jawab, "ok. mama tak jahit. tapi abang tutup tv tu sebab tv tu bising."

elman diam. terus tengok tv. dan saya terus sambung jahit.

itulah kali terakhir elman mengeluh. saya tidak tahu betul atau tidaknya cara saya. saya cuma mahu dia menghargai nikmat yang dia ada. dan tahu menghormati apa yang orang lain kerjakan.

tapi sampai sekarang saya akan ingat insiden tu bila saya sedang menjahit. entah. ada terselit sedikit rasa bersalah. sebab saya rasa dia masih terlalu kecil untuk faham perjalanan hidup. sebab sepatutnya saya berada di sebelahnya. melayannya. tengok tv sama-sama.


Corat-Coret, Kisah Saya, Anak-anak Kita | 5 Comments
 

Wan says ...
  aku selalu rasa bersalah macam ni walau aku dok rumah... masa tak pernah cukup..

Reply | Posted on 3/3/2009 1:31:37 PM
 

rina says ...
  sama gak ngan aku... asyik nk gaduh ngan anak2.

Reply | Posted on 3/3/2009 1:41:26 PM
 

iamja77 says ...
  aku pun rasa camtu... asyik nak gaduh ngan anak je. habis diorang start dulu.. mau aku pun jadi budak2. akkaka.

Reply | Posted on 3/3/2009 7:31:28 PM
 

jaja says ...
  maya..tahniah!awak dapat consolation prize (+selipar buruk yg dah kena makeover) untuk jajakraf giveaway tu.nanti email me your add ya!

**memain je la pasal selipar tu. takkan la!!!tak dapat kotak tu,dpt yg kecik pun buleh la maya ye?

Reply | Posted on 3/4/2009 12:25:47 AM
 

maya says ...
  wan, rina & ja: hmm.. kan? banyak kali..

jaja: yay! tq jaja.. eerr.. selipar baru takde ke?

Reply | Posted on 3/4/2009 10:37:19 AM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 3 + 7 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server