HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

antara dua darjat
Friday, February 13, 2009
Posted on 11:54:20 AM | 10 Comments

...hanya kerana kami tiada estima.

ceritanya pada ramadhan yang lepas.
kami ke satu restoren yang biasa-biasa saja..
kawan kami kata, makanannya sedap.
itulah satu-satunya hari sepanjang bulan puasa,
masa yang kami ada untuk buka puasa di restoren tu.

sampai sampai, estima berderet-deret.
siapa yang tukar juadah buka puasa jadi estima?
dah tutup ke restoren ni?
dah jadi pusat jualan kereta estima terpakai ke?

orang ramai. kami masuk juga.
parking di luar, sebab di dalam penuh estima.
semua yang ada, pandang.
serba salah dibuatnya.
malu pun ada.
ya lah. kami tak pakai estima.

"kamu takde estima, mana boleh masuk restoren ni."

hancur luluh rasa hati.
macam luluhnya salji bila tiba musim bunga.

waktu berbuka dah nak dekat.
kami ke bazaar ramadhan kecil yang dah nak tutup.
yang tinggal cuma keropok dan kebab.
dan kami berbuka puasa di dalam kereta, sambil memangku anak-anak.

.
nota kaki: ayat "kamu takde estima, mana boleh masuk restoren ni" hanyalah rekaan semata-mata bagi mentragiskan lagi keadaan. yang sebenarnya restoren dah di book ahli kelab estima awal-awal. hakikatnya kami tetap sedih.


Corat-Coret, Kisah Saya | 10 Comments
 

iamja says ...
  aku dah agak.. mesti gang2 keter estima nie. tapi trajis jugakla.. huhuhuhu.

Reply | Posted on 2/13/2009 12:40:06 PM
 

azie says ...
  Adeyyy maya....sedeyy aku tauu...tp baru nak feel tetiba terbaca lak nota kaki....sabo jek laa...

Reply | Posted on 2/13/2009 1:48:44 PM
 

julia says ...
  salam
apa khbr?

maya x ambil tempahan dress/tops dah ke?

btw sy ada stok kottn baru, jmput singgah ye.

tqvm

Reply | Posted on 2/13/2009 2:27:56 PM
 

yati says ...
  cehhh...sabar aje la maya oooi

Reply | Posted on 2/13/2009 2:45:19 PM
 

maya says ...
  ja, azie & yati: hehehhe.. tapi sedih jugak tau.. sebab mmg harap betul nak buka kat situ mase tu.... jahat tau diorang tak bagi langsung orang luar pinjam sikit ruang..

julia: buat masa ni tak adalah. banyak buat untuk sendiri-sendiri je.. ha.. nanti saya tengok kain2 tu yer..

Reply | Posted on 2/13/2009 3:32:01 PM
 

julia says ...
  hajat nak menempah lg u farhah

:p

Reply | Posted on 2/13/2009 4:43:12 PM
 

Wan says ...
  aku pun dah agak gak mesti ada kelab estima ke apa.. tp ayat yg kureng tu aku igt betul hahaha

Reply | Posted on 2/13/2009 5:38:26 PM
 

rina says ...
  tulah... sapa suh tak bawak estima baru ko tu... buat lagi perhiasan kt umah tu... oppsss

Reply | Posted on 2/14/2009 8:59:55 PM
 

maya says ...
  julia: :D

wan: hehehhe... walaupun ayatnya tak begitu, lebih kurang begitulah maksudnya, dalam kata lain..

rina: hahahaha! aiseh.. mane ko tau ni?

Reply | Posted on 2/14/2009 9:17:06 PM
 

mizzyN says ...
  hihihi

Reply | Posted on 5/6/2009 6:30:33 PM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 16 + 6 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server