HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

jemput makan jemput-jemput
Wednesday, February 04, 2009
Posted on 3:23:45 PM | 8 Comments

saya memang suka jemput-jemput ikan bilis dari saya kecik lagi.

ade orang kate, nak buat jemput-jemput sedap, campurkan nasi yang ditumbuk dan gaulkan bersama tepung dan bahan-bahan lain.

ade orang kate pulak, gunakan air suam.

yang lain kate lagi, campurkan sekali telur ayam.

ade juga yang kate, biar adunan tu cair sikit.

satu lagi petua, orang kate, jangan dikacau sangat. gaulkan sikit-sikit, terus goreng.

semua saya dah buat, dan saya prefer yang dua-dua terbawah tu. bahan-bahan yang saya guna, tepung, ikan bilis, bawang merah, bawang putih, kentang, sedikit garam dan air kosong. saya tak suka yang letak jagung tu.


Corat-Coret, Tips dan Petua, Makan-makan | 8 Comments
 

iamja says ...
  ooohhh my favourite...

Reply | Posted on 2/4/2009 4:03:38 PM
 

rina says ...
  satu lagi petua paling marbeles adalah... kita suruh org buat... kita tukang makan jer. nikmat oooo

cop... yg npk cam ekor udang tu apa... bawang ke...

Reply | Posted on 2/4/2009 4:12:37 PM
 

azie says ...
  i love jemput2.. cicah dgn sambal kicap lagi best !!

Reply | Posted on 2/4/2009 5:11:15 PM
 

maya says ...
  ja: my fav tooooo...

rina: memang sungguh berbakatlah petua itu... memang sangat nikmat.. lagi2 kalau lepas tu, basuh pinggan pun tak payah.. yang mana macam udang? ikan bilis kot.. yer lah.. malam tadi i malas nak tumbuk bawang.. so, i hiris je, sib baik tak terhiris jari i yang runcing2 nih... kalau tumbuk bawan, ikan bilis pun i tumbuk sekali ta...

azie: i love it tooooo.. kite biase cicah ngan cili sos jer..

Reply | Posted on 2/4/2009 9:07:28 PM
 

Nina says ...
  Kak, resipi ni confirm rangup. Kulit cucurnya mmg sedap. Sila campur roti yg dicarik2 (idea utk habiskan roti yg baru expired instead of dibuang).

Kalau takde roti, biskut cream cracker pun jadik. Cap ping pong ke. Cap Hup Seng ke. Hantam saje. Hahaha.

Reply | Posted on 2/5/2009 9:10:26 AM
 

maya says ...
  wah! lagi satu petua baru... ok.. nanti saya try.. thanks so much nina!

Reply | Posted on 2/5/2009 10:20:21 AM
 

Can stretching help you grow taller? says ...
  What's up Dear, are you genuinely visiting this web page on a regular basis, if so then you will without
doubt get fastidious knowledge.

Reply | Posted on 9/2/2017 10:35:18 PM
 

How do you stretch your Achilles? says ...
  Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I have truly enjoyed surfing around your blog posts.
In any case I'll be subscribing to your rss feed and I hope you write again soon!

Reply | Posted on 9/3/2017 12:57:46 AM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 5 + 7 =
 

 


Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2017. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server