HOME
 
MADE BY MAYA
 
ABOUT
 
GALLERY
 
 

iamja says ...
  Waa.. cantiknya aquarium maya.. hobi awak buatkan saya teringin plak nak membela ikan. Tapi tula.. anak sendiri pun tak terbela takut ikan nanti terbiar. Saya ada gak plan nak gantung bunga2 di balcony kat rumah saya. Mcm cantik jer kalau balcony saya ada aquarium kecik dan dihiasi dgn pokok2 kan. Hmmm.. tok laki saya risau dan tak percayakan saya. Dia kata nanti balcony jadi hutan belantara atau semak samun. Kah kah.. tapi saya harus buktikan suatu hari nanti yang saya mampu lakukan.. kakkaka.. boleh kah?

Reply | Posted on 2/2/2009 9:32:05 AM
 

Wan says ...
  Betullah tgk aquairum itu membuatkan aku teringin jugak nak bela.. sbb cantik... tp saya tau saya malas nak menten dan bagi makan dsbnya, takut nanti ikan2 saya bunuh diri...

menjawab soalan ja, yakin boleh! Buat je ja, buktikan pada hif ittew...

p/s- maya aku tadek mood nak updet blog itu. Aku dah seminggu sakit tau. Satu rumah sakit.

Reply | Posted on 2/2/2009 12:27:20 PM
 

Wan says ...
  eh cop.. patutnya nama saya pun ada... saya pun ada ikan jugak, tapi dalam peti es.. .. muahahaha...

Reply | Posted on 2/2/2009 12:28:28 PM
 

maya says ...
  ja: jom ah bela ikan... sila buktikan.. saya ni hah, memang dah kene janji macam2 dah.. nak basuh akurium seminggu sekali. jaga ikan. bagi makan. etc.. etc.. saya cakaplah, memang saya nak buatlah, sebab saya nak yang nak bela... lama jugak sesi nak mendapatkan kepercayaan nih.. cam laa saya ni ampeh sangat kan.. walaupun kadang2 tu ampeh gak..

wan: buleh wan... ko bela hat ikan tiruan tu takyah bagi makan... ade banyak jual kat kedai2 aksesori rumah.. muahahahah... kalau nak jugak ikan idup, kalau diorang dah bunuh diri, masukkan lah peti es mcm ikan2 sekarang ni... muahahahah lagi sekali...

alaaaa.. sakit ke? cepat sembuh yer... dah sembuh nanti sila update banyak-banyak... ikut macam ja tu..

Reply | Posted on 2/2/2009 6:48:31 PM
 

rina says ...
  uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... nak nangis aku. komen aku yg panjang berjela mana poi.

nantilah aku komen lg. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

dh ler rasa nk nangis aku tgk gulai tempoyak ja.... lapar ni.

Reply | Posted on 2/2/2009 10:56:43 PM
 

rina says ...
  apa ek yg aku komen td...

hrmmm... ooo statement ko psl rina pn ada ikan jugak tu adalah auta semata2 sebab yg ada ikan adalah tok laki aku. dia yg jaga fm a to z ikan tu.

ikan yg tok laki aku bela tetra neon dan gapi. 2 jenis ikan ni memang senang dan tak byk songeh. dh ler tuko air pun jarang2 sekali sbb dia tak byk berak... adalah berak tp sbb dia kecik jer so taik dia pn kecik gak ler. time balik kg... 4-5 ari tak bg dia mkn pn tadak hal sbb dia bleh mkn pokok2 yg kita tanam dlm aquarium tu. cam dulu ikan apa ntah siap kena beli wiken foodlah.

kadar mati dia pn kurang gak. so utk ja aku rekemen mu bela ikan tetra neon atau gapi ni lah.

Reply | Posted on 2/2/2009 11:00:46 PM
 

maya says ...
  wah best.. mekasih rina.. kalu mu tak bela pun, laki mu bela kire serumah lah tu.. ye betul.. aku pun nak cari gapi ni sebab gapi je yg setakat ni aku tau.. mungkin buleh terai tetra neon gak.. kaler merah tu ke?

pokok kat akurium aku tu palesu semata.. ok.. nanti i cari pokok betul yer..

Reply | Posted on 2/2/2009 11:04:26 PM
 

lyein says ...
  aku pn ade ikan..ade 2 akuarium pasal 1 ikan ni kije dia membelasah ikan2 lain spi mati sume ikan..so terpaksa dikuarantin dlm akuarium lain...kalo rajin bozo basuhler dua2 akuarium tu...kalo malas sampai ijo akuarium tu..ahaksss

Reply | Posted on 2/4/2009 4:06:51 PM
 

 
 
Add your comment
Name:
Email:
Link URL:
Your Comment:
Verification: 17 + 3 =
 

 

Creative Commons License
Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License

My CrazyArtZone 2007-2018. All Rights Reserved. Proudly sponsored and hosted by Net Onboard Virtual Dedicated Server